lundi 24 mai 2010

La Syrie et Hezbollah construisent un énorme mur fortifié au Liban

Source: DEBKAfile (Syria, Hizballah are building a massive wall in eastern Lebanon)

Les médias français et belges qui savent tout sur cette région et qui ne cessent de critiquer le "mur d'apartheid" construit par les Israëliens pour se protéger de l'infiltration des bombes humaines palestiniennes en parlent ? 

 "Hizballah and Syria are building a massive fortified wall, running from Rashaya Al-Wadi on the western, Lebanese slopes of Mt. Hermon (85 kilometers southeast of Beirut) in the south, to the Lebanese Beqaa Valley town of Aita el-Foukhar, in the north, debkafile's military sources reveal.

The structure, 22 kilometers long in parallel to the Lebanese-Syrian border promises to be one of the biggest fortified structures in the Middle East. It is designed as an obstacle against any Israeli tank forces heading through Lebanon toward the Syrian capital, Damascus. When it is finished, the barrier will isolate a key Lebanese border region - 14 kilometers wide and 22 kilometers long - from the rest of the country and place it under Hizballah-Syrian military control.


This region is inhabited most by Druzes and Christians."

Lire la suite sur le site DEBKAfile

1 commentaire :

UN VOYAGEUR SANS PLACE a dit…

C'est la même chose que j'ai dit au post sur le restaurant de luxe à Gaza, la vérité, elle parle pour soi même!

Mon amie, je sais que je suis nouveau ici, mais j'aime tout ceci que je trouve dans cette blog. Mon français il est trop petit, et à cause de ça je ne peut pas lire et comprendre bien totalement, mais je vais revenir, bien sûre.

Todá rabá, chaver!